koncert
dorośli
Koncert MILLE AFFETTI
XXV Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu

Zapraszamy na uroczysty koncert orkiestrowy „Mille Affetti” w ramach XXV Festiwalu Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu, który odbędzie się w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca 2025 roku o godzinie 19.00.
Informacje o wydarzeniu
01. Kiedy?
06/06/2025
godz. 19:00
02. Gdzie?
Muzeum Historii Polski
03. Ceny biletów
Wstęp wolny
Wykonawcy
Bruno de Sá | sopran
Ewa Mrowca | klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Sinfonia Varsovia
Jarosław Thiel | dyrygent
BILETY NA KONCERT DO NABYCIA >>>
Ewa Mrowca | klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Sinfonia Varsovia
Jarosław Thiel | dyrygent
BILETY NA KONCERT DO NABYCIA >>>
Program [100']
Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]
przerwa [15’]
Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]
W ostatnich dekadach obserwujemy prawdziwy renesans kontratenorów, czyli męskich głosów, które do wykonywania wysokich partii wokalnych korzystają z techniki falsetowej. Bezprecedensowy światowy sukces Jakuba Józefa Orlińskiego sprawił, że w Polsce świadomość fenomenu tego śpiewu wyszła poza wąską grupę wielbicieli baroku. Głos Brunona de Sá wymyka się jednak tym technicznym kategoriom. W przypadku brazylijskiego sopranisty jego chłopięcy sopran nie zanikł w wyniku mutacji, a stał się sopranem męskim o doskonałej precyzji, ruchliwości i blasku. Obecny na scenach światowych od 2015 de Sá zaprezentuje w Warszawie materiał ze swojej drugiej płyty, Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów), na której odkrywa nieznane wcześniej arie kompozytorów współczesnych Mozartowi i Haydnowi, takich jak Luigi Cherubini, Luigi Caruso, Felice Alessandri oraz Johann Friedrich Reichardt. Swoboda i radość śpiewania w służbie tysiącom afektów!
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]
przerwa [15’]
Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]
W ostatnich dekadach obserwujemy prawdziwy renesans kontratenorów, czyli męskich głosów, które do wykonywania wysokich partii wokalnych korzystają z techniki falsetowej. Bezprecedensowy światowy sukces Jakuba Józefa Orlińskiego sprawił, że w Polsce świadomość fenomenu tego śpiewu wyszła poza wąską grupę wielbicieli baroku. Głos Brunona de Sá wymyka się jednak tym technicznym kategoriom. W przypadku brazylijskiego sopranisty jego chłopięcy sopran nie zanikł w wyniku mutacji, a stał się sopranem męskim o doskonałej precyzji, ruchliwości i blasku. Obecny na scenach światowych od 2015 de Sá zaprezentuje w Warszawie materiał ze swojej drugiej płyty, Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów), na której odkrywa nieznane wcześniej arie kompozytorów współczesnych Mozartowi i Haydnowi, takich jak Luigi Cherubini, Luigi Caruso, Felice Alessandri oraz Johann Friedrich Reichardt. Swoboda i radość śpiewania w służbie tysiącom afektów!
Sinfonia Varsovia
Sinfonia Varsovia jest ambasadorką polskiej kultury muzycznej od początków swojego istnienia. Orkiestra od 40 lat stale gości na zagranicznych i krajowych estradach. Zespół kontynuuje tradycję założonej w 1972 Polskiej Orkiestry Kameralnej Jerzego Maksymiuka, z której wyłonił się w wyniku powiększenia jej składu. Na przestrzeni lat Sinfonia Varsovia zagrała ponad 4 000 koncertów, występując w najbardziej prestiżowych salach koncertowych świata pod batutą takich dyrygentów, jak Claudio Abbado, Emmanuel Krivine, Witold Lutosławski, Lorin Maazel, Jerzy Maksymiuk i Krzysztof Penderecki (który w latach 1997–2020 był dyrektorem muzycznym, a następnie artystycznym tego zespołu), oraz u boku takich solistów, jak Piotr Anderszewski, Martha Argerich, Alfred Brendel, Gidon Kremer, Nikolai Lugansky, Anne-Sophie Mutter, Maria João Pires i Mścisław Rostropowicz.
Sinfonia Varsovia nagrała ponad 300 płyt, m.in. dla wytwórni Decca, Deutsche Grammophon, Naxos, Sony i Warner. Zarejestrowany repertuar obejmuje dzieła od XVIII wieku po współczesność. Szczególne miejsce w programie koncertów orkiestry zajmuje muzyka polskich twórców, ma ona na swoim koncie liczne prawykonania dzieł kompozytorów takich, jak Henryk Mikołaj Górecki, Paweł Mykietyn i Krzysztof Penderecki. Od 2004 obowiązki dyrektora sprawuje Janusz Marynowski.
Sinfonia Varsovia nagrała ponad 300 płyt, m.in. dla wytwórni Decca, Deutsche Grammophon, Naxos, Sony i Warner. Zarejestrowany repertuar obejmuje dzieła od XVIII wieku po współczesność. Szczególne miejsce w programie koncertów orkiestry zajmuje muzyka polskich twórców, ma ona na swoim koncie liczne prawykonania dzieł kompozytorów takich, jak Henryk Mikołaj Górecki, Paweł Mykietyn i Krzysztof Penderecki. Od 2004 obowiązki dyrektora sprawuje Janusz Marynowski.