Logo Roku Jana Karskiego

Muzeum Historii Polski, jako jeden z głównych inicjatorów ustanowienia roku 2014 – Rokiem Jana Karskiego, zorganizowało konkurs na logo Roku Jana Karskiego. Znak słowno-graficzny został stworzony w celu promowania przedsięwzięć związanych z obchodami 100. rocznicy urodzin polskiego emisariusza.


 

Zwycięski projekt, autorstwa Ryszarda Kajzera (Zerkaj Studio), przedstawia dwie łamane linie tworzące inicjały Jana Karskiego. „Prosto, ale z mocnym akcentem. Podobnie bohater – skromnie, ale z mocą przeciwstawił się Holokaustowi” – mówi artysta.

Niniejsze logo (Znak) może być wykorzystywane bezpłatnie przez osoby prywatne, podmioty publiczne i gospodarcze, organizacje społeczne i inne instytucje zainteresowane promowaniem lub organizowaniem przedsięwzięć związanych z obchodami Roku Jana Karskiego.
 
Rok Jana Karskiego został oficjalnie zainaugurowany na początku stycznia w Parlamencie Europejskim w Brukseli, gdzie zorganizowano wystawę „Jan Karski. Człowiek wolności” przygotowaną przez Muzeum Historii Polski oraz konferencję „Odpowiedzialność za Ochronę – Spuścizna Jana Karskiego” we współpracy z europarlamentarzystą Jackiem Saryusz-Wolskim. Przez cały rok w zarówno w Polsce, jaki i na świecie, będą odbywać się różnego rodzaju wydarzenia poświęcone postaci Jana Karskiego. Kulminacja obchodów przewidziana jest na kwiecień br., kiedy to  przypada 100. rocznica urodzin legendarnego emisariusza.

Więcej informacji o obchodach związanych z Rokiem Jana Karskiego na stronie: www.jankarski.org oraz na oficjalnym profilu Roku Jana Karskiego na Facebooku.

Załączniki:
- Księga znaku
- Logo w wersji polskiej
- Logo w wersji angielskiej

2014-01-29